„Moller Auto“ ekspertai apie tai, kokius naudotus automobilius renkasi vairuotojai
Apie naudotų automobilių verslą sklinda mitai, esą prekiautojai klastoja jų istoriją ir klaidina pirkėjus. Kaip pasakoja „Moller Auto“ ekspertai, ne veltui įsigydami naudotą automobilį pirkėjai bene dažniausiai teiraujasi apie jo istoriją – nori sužinoti, kokia yra rida. Ekspertai, analizuojantys, ką žmonės perka ir kokie naudoti automobiliai pasiekia pardavėjus, pažymi, kad prieš pardavimą visos transporto priemonės patikrinamos pagal bent 130 kriterijų.
Atliekant techninį patikrinimą automobilis turi atitikti daugiau nei 130 kriterijų
Bėgant metams, automobilių turgų apgaubė daugybė mitų, kurie gyvi iki šiol. Kone kiekvienas gali papasakoti, kaip jam pačiam arba draugui teko įsigyti „katę maiše“, t. y. automobilį, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodė puikus, tačiau pradėjus juo važinėti išaiškėjo įvairiausi defektai.
„Moller Auto“ ekspertai sako, kad prieš patekdamas į antrinę rinką automobilis turi pereiti daugybę patikrinimų, o automobiliai, kurių istorijoje nėra pakankamai informacijos, į „Moller Auto“ prekybos tinklą apskritai nepatenka. Tam, kad transporto priemonė galėtų būti perparduodama, įmonės serviso meistrai turi atlikti techninę apžiūrą: patikrinti jos tinkamumą pagal daugiau nei 130 kriterijų, įskaitant variklio, transmisijos, pakabos, elektroninės įrangos, salono ir kėbulo būklę. Šiuo metu prekybos tinkle siūloma apie 700 naudotų automobilių, kurių rida dažniausiai neviršija 150 000 kilometrų.
Pageidauja visureigių
Lietuvos vairuotojai vis dar linkę rinktis visureigius – jie jau ne pirmus metus yra patys populiariausi automobilių modeliai. Manoma, kad taip yra todėl, kad visureigiai atitinka įvairius poreikius: jais patogu važinėti tiek miestuose, tiek greitkeliais, tiek žvyrkeliais.
„Moller Auto“ atstovai sako, kad pirkėjai – praktiški ir apžiūrėti automobilio atvyksta net su vaikų vežimėliais arba augintiniais, kad patikrintų, ar automobilis tikrai atitinka kasdienius poreikius ir išvengtų klaidingo sprendimo.
Komplektacija svarbesnė nei automobilio gamybos metai
Ekspertai atskleidžia, kad perpardavimui Lietuvoje dažniausiai atvežami automobiliai iš Vokietijos, Belgijos ir Švedijos. Visgi nemažai automobilių yra ir iš pačios Lietuvos.
Beje, Lietuvos pirkėjams, palyginti su kitų Europos šalių, svarbesnis kriterijus perkant naudotą automobilį yra komplektacija, o ne, pavyzdžiui, pagaminimo metai. Taigi, „Moller Auto“ ekspertai sako, kad pirkėjas neretai renkasi ne, pvz., 2021 m., o 2018 m. automobilio modelį, daugiau dėmesio skirdamas komplektacijai: ar yra skaitmeninis spidometras, pažangi klimato kontrolės sistema, sėdynių šildymas, elektra valdoma bagažinė ir kita. Kalbant apie naudoto automobilio amžių, paklausiausi yra 3–4 metų automobiliai.
Žmonės į prekybos tinklus vyksta rečiau – perka internetu
Anksčiau žmonės ateidavo pažiūrėti automobilio kelis kartus, kol priimdavo sprendimą jį pirkti, o dabar naudotą automobilį išsirenka tiesiog internete, kur yra daugybė informacijos apie automobilių modelius, jų specifikacijas. Vairuotojai ja naudojasi – duomenis išsinagrinėja patys, o į prekybos tinklą atvyksta tik atsiimti dokumentų ir paties automobilio.
Būtent todėl aktyviai naudojamasi automobilių rezervavimo galimybe: „Moller Auto“ galima rezervuoti automobilį iš naudotų automobilių katalogo, kad niekas kitas negalėtų jo nusipirkti, kol pirkėjas atvyks apžiūrėti jo tiesiogiai. Šia galimybe klientai daugiausia naudojasi Latvijoje ir Lietuvoje, mažiau – Estijoje.
Palyginti su likusia Europa, Baltijos šalių gyventojai yra reiklesni
Nors manoma, kad mažiau turtingų šalių gyventojų reikalavimai kuklesni, naudotų automobilių pardavėjai pastebi kitokią tendenciją. Palyginti su kitomis Europos šalimis, Baltijos šalių gyventojų perkamoji galia mažesnė, bet, kalbant apie tokį svarbų pirkinį kaip automobilis, žmonės už konkrečią kainą stengiasi gauti kuo geresnę transporto priemonę.
Pastebėta, kad nors dažnai jie yra nusiteikę pirkti senesnį modelį, vis tiek nori, kad tai būtų geros būklės, aukščiausios klasės automobilis. Ekspertų teigimu, Baltijos šalių pirkėjai yra racionalūs ir rimtus sprendimus priima viską gerai apsvarstę.