Kriptovaliutų era: kada investavimas į šią turto klasę bus apmokestintas
Apklausa: kokybės ženklai pirkėjams svarbūs, tačiau apie juos dar mažai žino
Naujausia apklausa rodo, kad kokybės ženklinimas padeda išsirinkti maisto prekes tiems žmonėms, kurie ypač vertina produktų kokybę. Tačiau panašu, kad ne visi pirkėjai pakankamai žino apie skirtingus kokybės ženklus, sutinkamus Lietuvos rinkoje. „Lidl Lietuva“ užsakymu bendrovės „Norstat“ atliktos apklausos metu 31 proc. respondentų sako, jog perka prekes su kokybės ženklinimu, tačiau beveik ketvirtadalis apklaustųjų nežino, kas yra kokybės ženklai.
Daugėja prekių su „Eurofins“ kokybės ženklu
Tą patvirtina ir respondentų atsakymai dėl Lietuvos rinkoje besiplečiančio „Eurofins“ kokybės ženklo – juo paženklintų produktų vis daugėja, bet informacijos pirkėjams dar trūksta. „Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento atstovas Karolis Lebednikas teigia, jog ypač svarbu pirkėjus supažindinti su kokybės ženklais, jog jie galėtų aiškiai suprasti, ką kiekvienas iš jų reiškia.
„Matome, jog pirkėjams kokybės ženklai yra svarbu. Štai visai neseniai „Lidl“ privatūs prekės ženklo „Baroni“ ir „Pikok“ mėsos gaminiai gavo „Eurofins“ kokybės ženklinimą, kuris reiškia, jog produktas yra šviežias bei pasižymi aukščiausia kokybe. Norėdami, jog pirkėjai įvertintų prekes su kokybės ženklinimu, stengiamės vis labiau supažindinti su kokybės ženklų specifika ir jų teikiama nauda“, – sako K. Lebednikas.
Padeda išsirinkti
Apklausa rodo, jog trys iš dešimties pirkėjų renkasi būtent tas prekes, kurios pažymėtos kokybės ženklu, tačiau kartu jiems svarbu, koks tai yra ženklas bei kokią papildomą vertę jis atneša. „Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento atstovas sako, jog kokybės ženklinimas dažnai gelbsti išsirenkant prekes, kai yra platesnis asortimentas.
„Kai prekių pasirinkimas didelis, svarbu pirkėjams palengvinti pasirinkimus. Tai padaryti stengiamės siekdami sertifikuoti ir ženklinti savo produktus. Taip pirkėjai gali matyti, kurios prekės turi didesnę vertę ir įvertinti tai, jog gali būti ramūs dėl pasirinktos prekės kokybės, kadangi ji patvirtinta išorės ekspertų“, – teigia „Lidl“ atstovas.
Prioritetas – mėsos, žuvies, pieno kategorijoms
Kaip rodo apklausa, kokybės ženklai svarbiausi šviežios mėsos ir mėsos kategorijose. Net 81 proc. respondentų nurodo, jog būtent šiems produktams, jų nuomone, svarbiausia turėti kokybės ženklinimą.
„Šviežia mėsa ir jos produktai – vieni iš populiariausių maisto prekių kategorijų. Todėl logiška, jog pirkėjams šių prekių kokybė labiausiai rūpi ir jie ją vertina labiausiai. Džiaugiamės, jog privatūs „Lidl“ mėsos produktų prekės ženklai „Baroni“ ir „Pikok“ yra reguliariai tikrinami „Eurofins“ laboratorijose ir turi jų kokybės ženklą“, – teigia K. Lebednikas.
67 proc. respondentų svarbus žuvies, jūros gėrybių prekių kategorijose kokybės ženklinimas. Šiek tiek daugiau nei pusė respondentų pažymi, jog jiems rūpi kokybės ženklai pieno produktų kategorijoje. K. Lebednikas sako, jog pirkėjai, rinkdamiesi maisto produktus, vis daugiau dėmesio skiria ne tik prekių kainai, bet ir kokybei.
„Matome, jog pirkėjai renkasi tas prekes, kurios atitinka gerą kokybės ir kainos santykį, todėl stengiamės pasiūlyti kuo daugiau tokių prekių ir savo tiekėjams bei gamintojams keliami itin aukštus reikalavimus. Visi kartu turime stengtis atitikti pirkėjų lūkesčius“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento atstovas.