Atlikti Europos Sąjungos mastu saugomų rūšių tyrimai leis pagerinti retenybių apsaugą
„Circle K“ investavo 3 mln. eurų ir atnaujino 85 proc. degalinių parduotuvių
Kanados kapitalo degalinių ir greito apsipirkimo parduotuvių tinklas „Circle K“ įgyvendino didžiąją dalį parduotuvių atnaujinimo ir jų formato pakeitimo projekto. Investavęs 3 mln. eurų tinklas modernizavo 85 proc. valdomų parduotuvių koncepciją. Likusios bus atnaujintos per 2 metus, o naujos projektuojamos ir statomos taip, kad atitiktų modernų formatą.
„Circle K“ Rinkos vystymo direktorius Renatas Alekna sako, kad naujoji parduotuvių koncepcija pradėta diegti siekiant atliepti besikeičiančius klientų poreikius, pagerinti apsipirkimo patirtį ir greitį, sukurti jaukią aplinką ir pasiūlyti naujų produktų. Toliau vystoma nauja koncepcija plečiant prekybos ir paslaugų plotą, statant naujas didelio ploto degalines šalia didelio pravažumo svarbių transporto arterijų. Šiuo metu ją jau atitinka didžioji dalis tinklo parduotuvių.
„Esame neatsiejama dalis pokyčių, kurie vyksta visame pasaulyje. Seno tipo degalinės keičiasi, persitvarko, plečia savo prekių ir paslaugų asortimentą, kuris atitinka angliškai convenience vadinamą greito ir patogaus apsipirkimo formatą. Mūsų akcininkė Kanados bendrovė „Alimentation Couche-Tard“ yra tarptautinio masto rinkos žaidėja, todėl pasinaudodami jos patirtimi, kompetencija ir žiniomis patys keičiamės iš esmės. Jau keli metai stebime, kad besikeičiantys vartotojų poreikiai daro įtaką rinkai ir didesne ar mažesne dalimi šia kryptimi juda ir kiti jos žaidėjai – didieji mažmeninės prekybos tinklai, degalų, maisto prekybos ir paslaugų įmonės“, – teigia R. Alekna.
KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovė, vartotojų elgsenos ekspertė dr. Eleonora Šeimienė sako, kad dauguma sprendimų pardavimo vietoje turėtų būti intuityvūs, pradedant kategorijų ar prekių išdėstymo logika ir baigiant atsiskaitymu ar savitarnos sprendimais. Anot jos, tai užtikrinus, auga pasitenkinimas pirkimo procesu ir pačia pardavimo vieta.
„Skandinavijoje ir Baltijos šalyse atliekami eksperimentai prekybos vietose rodo, kad paskatinus pirkėjus judėti kita trajektorija parduotuvėje ir aplankyti daugiau parduotuvės erdvės, kitoje vietoje parduotuvėje išdėsčius traukos kategorijas, pardavimai gali išaugti 5-10 proc., nes pirkėjai pamato daugiau asortimento, susipažįsta su nematytomis prekėmis“, – pastebi E. Šeimienė.
Pirmosios naujos koncepcijos parduotuvės Lietuvoje buvo įrengtos 2021 metų vasarį, kai „Alimentation Couche-Tard“ Lietuvą ir Švediją pasirinko bandomosiomis rinkomis. Būtent jose buvo įvertinta globali „Circle K“ parduotuvių koncepcija, ją adaptavus atskirų rinkų specifikai.
Remiantis „NielsienIQ“ atlikta vartotojų apklausa 2022 spalį, 63 proc. vartotojų teigia, kad „Circle K“ atitinka teiginį „maloni apsipirkimo aplinka“ ir 40 proc. vartotojų rekomenduotų „Circle K“ degalines. Abiem aspektais „Circle K“ turi aukščiausius vertinimus tarp Lietuvoje esančių degalinių tinklų.
„Naujoji koncepcija skirta palengvinti klientų navigaciją parduotuvėje, geriau pristatyti asortimentą: šviežio maisto produktus, kavą, kitus karštus ir šaltus gėrimus. Taip pat sudaryti sąlygas, kur įmanoma, panaudoti kliento savarankiškumą, kad jis prekes galėtų pasiimti ir už jas atsiskaityti pats. Ateityje planuojame ir pokyčius eksterjere bei naujus skaitmeninius sprendimus, kurie apima naujus meniu, pasiūlymus bei aptarnavimo galimybes“, – sako R. Alekna.
Vertindamas pokyčių įtaką tinklo rezultatams, jis skaičiuoja, jog degalinių tinklo parduotuvių atnaujinimas testuojant pardavimus padidino daugiau kaip 4 proc., o degalus perkančių klientų padaugėjo 4,5 proc.
Darbas atnaujintose degalinėse teigiamos įtakos turėjo ir tinklo darbuotojams, kurie pokyčius vertina teigiamai ir jaučia didesnį pasitenkinimą darbu.
„Pamatėme konkrečius apčiuopiamus rezultatus ir augimą, kurį lėmė atsinaujinimas. Tačiau svarbiausia, kad tai yra investicija į mūsų klientų ir darbuotojų patirtį, kas grįžta ir jų pasitenkinimu, ir augančiu lojalumu, ir investicijų grąža“, – sako R. Alekna.
95-ias degalines Lietuvoje valdanti bendrovė „Circle K“ yra didžiausia pagal pajamas Lietuvos mažmeninės naftos prekybos įmonė, kurią valdo Kanados „Alimentation Couche-Tard“. Didžiąją dalį jos degalinių tinklo sudaro viso aptarnavimo degalinės – jų yra 85, dar 10 – automatinių. Pagal 2022 metų sumokėtus mokesčius, „Circle K“ Lietuvoje tarp prekybininkų užėmė pirmą vietą.
Apie „Circle K Lietuva“:
95-ias degalines Lietuvoje valdanti bendrovė „Circle K“ yra didžiausia pagal pajamas Lietuvos mažmeninės naftos prekybos įmonė, kurią valdo Kanados „Alimentation Couche-Tard“. Didžiąją dalį jos degalinių tinklo sudaro viso aptarnavimo degalinės – jų yra 85, dar 10 – automatinių. Pagal 2022 metų sumokėtus mokesčius, „Circle K“ Lietuvoje tarp prekybininkų užėmė pirmą vietą.