Kalėdų poveikis akcijų rinkai: kur investuoti metų pabaigoje
Esant dideliam ekonomikos ir akcijų rinkos neapibrėžtumui, investuotojai turėtų nepamiršti tradicinių tendencijų. Metų pabaigoje viena iš tokių tendencijų išlieka prieššventinis išpardavimo sezonas, kuris prasideda Juodąjį penktadienį ir tęsiasi lygiagrečiai su kalėdiniu raliu akcijų biržose. Sezoninės grąžos statistika rodo, kad lapkričio mėnuo yra sėkmingiausias S&P 500 mėnuo – per pastaruosius 11 metų indeksas vidutiniškai uždirbo 2,6 %. Gruodžio mėnesio vidutinis prieaugis per tą patį laikotarpį nėra labai įspūdingas – tik +0,8 %, tačiau tai vis tiek yra teigiamas rezultatas. Kad ir kokia būtų pajamingumo statistika, ji negarantuoja, kad paskutinį šių metų mėnesį rinka išaugs daugiau kaip 3 %.
Mažmeninės prekybos augimą lėmė padidėjęs variklinių degalų pardavimas
Spalio mėnesį mažmeninės prekybos rodiklio padidėjimas buvo gerokai didesnis už konsensusą (0,9 % m/m) ir sudarė 1,3 % m/m. Tai rodo vartotojų paklausos atsparumą didelės infliacijos sąlygomis. Praėjusio mėnesio pardavimus iš dalies lėmė 4,1 % m/m padidėję variklių degalų pardavimai. Kartu automobilių pardavimas padidėjo tik 1,5 %, o gamintojų tiekimų apimtys vienu metu padidėjo 9,8 %, o tai rodo sveiką realiojo vartojimo būklę.
„Pardavimai, neįskaitant variklinių transporto priemonių, dujų, statybinių medžiagų ir maitinimo paslaugų, per mėnesį padidėjo 0,7 %, patikslinus rugsėjo mėnesio duomenis, nuo +0,4 % iki +0,6 %. Šiek tiek sumažėjo pirkėjų aktyvumas bendrųjų prekių segmente, į ką investuotojams atkreipė dėmesį ir „Target“ (TGT) generalinis direktorius. Tačiau tai su kaupu atsvėrė padidėjęs namų apyvokos prekių pardavimas ir didesnės pardavimų apimtys mažmeninės prekybos parduotuvėse. Prognozuojame, kad realusis vartojimo tempas ketvirtąjį ketvirtį paspartės iki 3 % per metus, palyginti su 1,4 % trečiąjį ketvirtį“, – pabrėžė “Freedom Holding Corp.” vyriausiasis vykdomasis direktorius Timūras Turlovas.
Ekonomikos sulėtėjimas ir pardavimų internetu sumažėjimas
„Adobe Digital“ duomenimis, prieššventinio sezono pardavimai internetu sieks apie 209,7 mlrd. JAV dolerių, o tai reiškia, kad augimas sulėtės nuo praėjusių metų 8,6 proc. iki 2,5 proc., t. y. bus mažiausias nuo 2015 m. Tai iš dalies lėmė spalio mėnesį sumažėjęs interneto kainų indeksas – pernai apie 3-3,5 proc. viso interneto pardavimų augimo lėmė didesnės kainos. Šiais metais bazinė infliacija yra 6,3 %. Įvertinus šią reikšmę, atrodo, kad realioji pardavimų internetu apimtis mažės.
Reaguodama į ekonomikos sulėtėjimą, „FedEx“ (FDX), be paskelbtų antikrizinių priemonių, sumažins krovinių gabenimo oro transportu apimtis, kad išlaikytų veiklos pelningumą. Šį žingsnį bendrovė žada ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su ankstesniais metais, ji sumažins bendrą prekių siuntų kiekį. Be to, dalis „FedEx“ dirbančių vairuotojų nuo gruodžio 1 d. išleidžiami nemokamų atostogų. Bendrovė „United Parcel Service“ (UPS) kol kas panašaus pranešimo nepateikė, o planuoja įdarbinti iki 100 000 sezoninių darbuotojų, taip stiprindama savo konkurencingumą. Tačiau nuo metų pradžios UPS taip pat užfiksavo siuntų kiekio sumažėjimą.
Vartotojų akcijos – saugesnė investicija nei didieji mažmeninės prekybos žaidėjai
„Atsižvelgiant į dviprasmišką padėtį ekonomikoje apskritai ir mažmeninėje prekyboje konkrečiai, geriausia išeitis investuotojui atrodo ne pirkti atskirų didžiųjų mažmeninės prekybos žaidėjų, tokių kaip „Target“, „Walmart“, „Costco“, „Amazon“, akcijas, o investuoti į XLP ir (arba) XLY vartotojų fondus. Fundamentaliuoju požiūriu UPS akcijos atrodo patrauklesnės investicijoms iki metų pabaigos nei FDX akcijos. Tačiau, atsižvelgiant į naujausius infliacijos duomenis, verta atkreipti dėmesį į pakoreguotas didelės beta klasės technologijų akcijas arba „augimo“ akcijas, kurios, tikėtina, seks po kalėdinio ralio“, – sako Timūras Turlovas.