Išrinktas aukštuminio pastato „Lvivo 38“ projekto nugalėtojas
„Lidl“ asortimente sparčiai daugėja lietuviškų tiekėjų produktų, dalis produktų – su privačia etikete
Prieš daugiau nei šešerius metus vokiškam prekybos tinklui „Lidl“ Lietuvoje atidarius pirmąsias savo parduotuves, visi tikėjosi mažų kainų ir daugiau pasirinkimo. Retas turbūt galėjo įsivaizduoti, kad „Lidl“ plėtra Lietuvoje apims ne tik vis augantį parduotuvių tinklą, bet ir nuolat didėjantį lietuviškų produktų asortimentą. Lietuvos pirkėjai, kurie paprastai itin vertina vietinę produkciją, „Lidl“ parduotuvėse gali rasti vis daugiau puikių lietuviškų prekių už patrauklias kainas.
Lyderiauja duona
Šiuo metu „Lidl“ parduotuvėse iš viso yra apie 700 produktų, kurie gaminami čia, Lietuvoje. Daugiau nei pusė lietuviškų produktų randami bazinių pieno produktų (t. y. grietinės, pieno ir varškės), duonos gaminių ir kepinių, ledų bei alaus kategorijose. Priklausomai nuo sezono, parduotuves skirtinguose šalies miestuose pasiekia ir lietuviškos daržovės, salotos bei vaisiai. Iš viso „Lidl“ nuolat dirba su daugiau nei 239 lietuviškais tiekėjais. Dalis jų produktų į lentynas atkeliauja su savo prekės ženklu, dalis – užsideda privačios etiketės kepurę, pavyzdžiui, Lietuvoje yra gaminama dalis privačių prekės ženklų „Pilos“, „Ballino“, „Mano duona“.
„Lietuvos verslus dažnai atrandame ieškodami gamintojų savo privatiems prekės ženklams. Tai vienas iš būdų patekti į mūsų parduotuves. Daugiausiai lietuviškų pasirinkimų šiuo metu yra duonos skyriuje. Tiek mūsų pačių kepiniai, tiek fasuota duona į parduotuves nekeliauja toli, nes yra kepama čia, Lietuvoje. Duonos kategorijoje Lietuvos gamintojai mūsų lentynose užima beveik 90 proc. asortimento“, – sako „Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė Ilona Čiužienė.
Kelias į užsienio rinkas
Ji taip pat pabrėžia, kad Lietuvos gamintojai, bendradarbiaudami su „Lidl“, gali pasiekti ne tik vietinius pirkėjus, bet ir klientus kitose šalyse. „Drąsiai ir pasididžiuodami galime pasakyti, kad „Lidl“ Lietuvos gamintojams padeda pasiekti kitas rinkas. Vien praėjusiais metais lietuvių gamintojų produkcija buvo eksportuota į 26 šalis, eksporto vertė – 59,829 mln. eurų“, – skaičius vardina I. Čiužienė.
Vienas iš sėkmingiausių pavyzdžių – „Varėnos pienelis“, kuris gamina dalį „Pilos“ produkcijos. Pirkėjai itin mėgsta šios bendrovės gaminamus privataus prekės ženklo „Pilos“ natūralius varškės sūrelius. Gamyklos atstovai pabrėžia, kad toks bendradarbiavimas užtikrina, jog laimi visi – žmonės gali įsigyti šviežius, kokybiškus ir lietuviškus produktus už gerą kainą, o verslui tai atveria galimybes plėsti savo asortimentą ir prekiauti ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių „Lidl“ parduotuvėse. Produkcijos eksportą „Varėnos pienelis“ vykdo į daugiau nei 20 šalių ir tai reikšmingai prisidėjo prie įmonės pasiekimų ir augimo.
„Pilos“ produktus su ne savo, o privačia „Lidl“ etikete taip pat gamina ir tokie žinomi Lietuvos gamintojai kaip „Rokiškio pienas“ bei „Žemaitijos pienas“.
Vertina lietuviškumą, bet stebi kainas
„Apklausos rodo, kad pastaruoju metu pirkėjams vienas pagrindinių kriterijų renkantis prekes yra kaina. Mūsų tikslas visada buvo ir bus siūlyti Lietuvos žmonėms geriausią kokybę už geriausią kainą, o šiuo metu, vyraujant infliacijai, tai – kaip niekada svarbu. Tačiau dalis gyventojų, rinkdamiesi prekes, įvertina ir tai, kur jos pagamintos. Norisi, kad pirkėjai, kurie pirmenybę teikia lietuviškai produkcijai, turėtų pasirinkimą už tai nemokėti daugiau“, – sako „Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė.
Kelią į „Lidl“ lentynas ir pirkėjų širdis yra atradę ir mažieji Lietuvos gamintojai. Kauno rajone įsikūręs Audriaus Banionio ūkis tiekia rūkytus mėsos gaminius, šoninę, skilandinę dešrą, iš Ilzenbergo dvaro atkeliauja varškės sūriai, Širvintų rajone įsikūrusi bendrovė „Nutvila“ gamina riešutų kremus, o prie gėrimų rasite naminės giros iš Pasvalio rajono. Ją kartu su kita produkcija „Lidl“ pirkėjams siūlo Daujėnuose įsikūrusi bendrovė „Saimeta“.
„Itin malonu iš vietinio verslo išgirsti, kad bendradarbiavimas su „Lidl“ pranoksta jų lūkesčius. Iš mūsų pusės tokia partnerystė su Lietuvos gamintojais aiškiai parodo, kad tikime ir pasitikime jais. Matome tą pasitikėjimą ir iš pirkėjų, todėl laimi visos pusės. Įdomu tai, kad artimesnė „Lidl“ partnerystė su vietos gamintojais užsimezgė per karantiną, džiaugiamės, kad didžiajai daliai vietos gamintojų tai padėjo išgyventi nestabilų, iššūkių pilną laiką, o mes savo pirkėjams galėjome pasiūlyti platesnį lietuviškų produktų pasirinkimą“, – sako I. Čiužienė.
Šiuo metu Lietuvoje iš viso veikia 66 „Lidl“ parduotuvės 26-uose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje. Netrukus, vasario 2 dieną, „Lidl“ parduotuvių tinklas pasipildys ir dar viena nauja parduotuve Klaipėdoje.