„Lidl“ naujuosius metus pradeda su lyginamąja reklamos kampanija
Lyginamoji reklama – tai reklamos pobūdis, kuomet rodomos ir palyginamos ne tik reklamos iniciatoriaus, bet ir konkurento prekės ir (ar) paslaugos, tenkinančios tuos pačius poreikius ir (ar) skirtos tiems patiems tikslams. Būtent su tokia reklama „Lidl“ pradeda šiuos metus ir savo klientams skelbia: „Mažiau išleidi, o tiek sau leidi!“.
Lyginamojo pobūdžio reklamos visuomenėje vis dar atrodo neįprastos ir iki šiol konkurentų paminėjimai reklamose Lietuvoje sukeldavo audringas reakcijas. Tačiau „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovė Kristina Mažeikytė pastebi, kad šios reklamos tikslas yra ne konkurentai, o nauda vartotojui.
„Pastarųjų mėnesių kainų pokyčiai iššūkiu tapo daugeliui. Pavyzdžiui, remiantis tyrimų agentūros „NielsenIQ” spalio mėnesio duomenimis, vien pieno produktų kainų šuolį pastebėjo net 60 proc. apklaustųjų. Bet mes visada turėjome tam sprendimą – privataus prekių ženklo produktus. Būtent tai stengiamės priminti žmonėms: privačių prekės ženklų produkcija padeda išleisti mažiau, neaukojant savo poreikių. Apie tai skelbia ir kampanijos šūkis – „Mažiau išleidi, o tiek sau leidi!“, – sako K. Mažeikytė.
Kampanija prasidėjo su pieno produktų kainų palyginimu. Joje Lietuvoje žinomo prekės ženklo varškė, kuri kainuoja 8,49 Eur už kilogramą, lyginama su privataus „Lidl“ prekės ženklo „Pilos“ pieno produktų rinkiniu, kurį sudaro varškė (1 kg), pienas (900 ml), grietinė (400 g) ir jogurtas (135 g), šio rinkinio kaina – 8,33 Eur. Kainos buvo fiksuotos 2022 gruodžio 27 dieną, konkrečiose parduotuvėse: konkurentų varškės kaina buvo fiksuota „Maxima XXXX“, „Iki“ ir „Rimi Hyper“ Vilniuje. O „Pilos“ produktų kaina buvo fiksuota fizinėse „Lidl“ parduotuvėse. Taigi, reklamoje sugretinamos panašios kainos, bet atskleidžiama, kad renkantis privataus prekės ženklo produktus, už itin panašią kainą galima sau leisti įsigyti daugiau produktų.
Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas teigia, kad lyginamoji reklama leidžiama, kai laikomasi aštuonių įstatyme išvardintų reikalavimų. Bene pagrindiniai iš jų, jog reklama nebūtų klaidinanti, o joje būtų lyginamos tokios prekės ir (ar) paslaugos, kurios tenkina tuos pačius poreikius ir (ar) skirtos tiems patiems tikslams.
„Šiai kampanijai ruošėmės itin atsakingai, norėjome ne tik sukurti ryškius vizualus bei reklaminius klipus, bet ir užtikrinti teisinį reklamos tikslumą. Įdėjome daug darbo finalizuodami šią kampaniją, tam, kad ji ne tik informuotų žmones apie geras kainas, bet ir atitiktų visus lyginamajai reklamai keliamus reikalavimus“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovė.
Kuriant reklaminę kampaniją pečius surėmė reklamos agentūra „New!“, prodiuserinė kompanija „Zest” bei režisierius Domas Petronis. „Netikėtai pasitaikius progai sukurti idėją lyginamosios reklamos kampanijai, tą patį netikėtumą pasirinkome ir jos reklaminių klipų ašimi. Įkvėpimo siužetams sėmėmės iš visiems iki kaulų smegenų pažįstamų filmų scenų, tik jų kulminacija – tikrai ne tokia, kokią manaisi žinąs”, – šypsosi „New!” kūrybos vadovas Mindaugas Juozapavičius.
„Lidl“ kampanijos „Mažiau išleidi, o tiek sau leidi!“ vaizdo klipą pamatyti galite čia.