Susisiekimo ministerija ir „LTG Link“ pasirašė sutartį dėl keleivių vežimo geležinkeliais
Lietuva ir Ukraina kartu plėtos naujus logistikos maršrutus
Lietuvos ir Ukrainos infrastruktūros ir susisiekimo ministerijos vizito Lenkijoje metu pasirašė memorandumą dėl bendradarbiavimo transporto ir logistikos srityje. Šį ketvirtadienį pasirašytu dokumentu įtvirtinti šalių siekiai kartu plėtoti naujus geležinkelių ir kitų rūšių transporto logistikos maršrutus tarp Ukrainos ir Baltijos šalių jūrų uostų, didinti krovinių vežimo apimtį.
„Baltijos ir Juodosios jūrų sujungimas pakankamą pajėgumą turinčiais transporto koridoriais tiek keliais, tiek europinio standarto geležinkeliu ne tik pagreitintų Ukrainos krovinių vežimo procesą, bet ir pagerintų susisiekimą visoje Vidurio ir Rytų Europoje. Mūsų regionui kylantys iššūkiai yra bendri, todėl glaudžiai bendradarbiaudami tikimės juos įveikti daug efektyviau“, – susitikime sakė Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis, pasirašęs memorandumą.
Pasirašytame bendradarbiavimo memorandume sutarta bendromis pastangomis kreiptis į Europos Sąjungos (ES) institucijas dėl šiaurės–pietų krypties transporto koridoriaus, jungiančio Baltijos, Juodąją ir Egėjo jūras, praplėtimo Lenkijos ir Lietuvos sienos link. Siekiama įtraukti šio koridoriaus jungtį per ES ir Ukrainos sienos Jagodino ir Dorohusko sienos kirtimo punktą į transeuropinį transporto tinklą TEN-T, taip pat numatyti reikiamą finansavimą bendram linijos Klaipėda–Kaunas–Šeštokai–Mockava–Elkas–Balstogė–Liublinas–Dorohuskas–Luckas–Kyjivas pralaidumui padidinti.
Abi šalys sieks toliau didinti krovinių vežimo geležinkeliu tarp Klaipėdos jūrų uosto ir Ukrainos apimtį, mažindamos esamas infrastruktūros ir teisines kliūtis. Šalių bendri veiksmai užtikrins Ukrainos tranzitinių krovinių, keliaujančių į Klaipėdos jūrų uostą, atleidimą nuo patikros ES Vakarų sienos–Ukrainos sienos kirtimo punkte.
Taip pat sutarta, kad Ukraina prisijungs prie „Lietuvos geležinkelių“ „Free Rail“ iniciatyvos, kartu su Baltijos šalimis stiprinant regiono nepriklausomybę ir atsparumą geležinkelių sistemose.
Nuo karo pradžios tarp Lietuvos ir Ukrainos abiem kryptimis jau atvyko apie 282 traukiniai, pernai geležinkeliu vežta daugiau nei 500 tūkst. tonų krovinių.
2022 m. pabaigoje „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ antrinė bendrovė „LTG Cargo Ukraine“ tapo krovinių gabenimo tarp Lietuvos ir Ukrainos operatore.
Europinės vėžės į Klaipėdą plėtra ir tarptautinių logistikos jungčių per Lenkijos ir Ukrainos pasienį gerinimo siekiai įtvirtinti dar 2022 m. rugsėjį Vilniuje pasirašytame Lietuvos ir Lenkijos transporto ministrų memorandume. Lietuvos iniciatyva prie šio koridoriaus plėtros šių metų sausį prisijungė ir kitos Baltijos šalys.
Ministras M. Skuodis kovo 29–30 dienomis lankosi Lenkijos ir Ukrainos pasienyje Žešuve, kur dalyvauja tarptautiniame susitikime dėl strateginių transporto jungčių Vidurio ir Rytų Europoje plėtros bei paramos Ukrainai, taip pat su kaimyninės šalies kolega Andrzejumi Adamczyku ir kitais ministrais lankysis pasienyje, kur apžiūrės strateginius infrastruktūros objektus.
Tarptautinio transporto forumo (ITF) ir Lenkijos infrastruktūros ministerijos organizuojamame tarptautiniame susitikime diskutuojama, kaip gerinti susisiekimą su Ukraina, užtikrinant efektyvius transporto koridorius su Vakarais ir Baltijos šalių jūrų uostais.