Lietuviai tvariausiu operatoriumi laiko „Telia“
Lietuvos gyventojai bendrovę „Telia“ laiko tvariausia telekomunikacijų rinkos įmone šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“ (SBI) kūrėjai. Per metus „Telia“ bendrame Lietuvos įmonių indekse pakilo per 13 pozicijų į 15 vietą.
„Pelnyti šį įvertinimą mums padėjo ypač didelis dėmesys aplinkosaugai, prasmingos į visuomenės saugumą ir atvirumą orientuotos iniciatyvos ir pagalba Ukrainai. Nepaisant pasaulinių sukrėtimų nepamiršome įsipareigojimų šviesti gyventojus apie klimato kaitą ir kryptingai mažinti savo kuriamą neigiamą poveikį aplinkai. Didelį dėmesį skyrėme įrangos surinkimui ir antriniam panaudojimui, saulės modulių įrengimui prie bazinių stočių bei investicijoms į inžinierių automobilių elektrifikavimą“, – sako „Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
Pasak SBI ataskaitos, nuo 2020 m. stebimas mažėjantis lietuvių susidomėjimas tvarumo temomis, kas ypač matoma aplinkosaugos bei klimato kaitos kategorijose. Šių metų ataskaita atskleidė, kad Lietuvoje tik šiek tiek daugiau nei pusė (54 proc.) gyventojų domisi tvarumo temomis, kai tuo tarpu, 2020 m. šis skaičius siekė 67 proc.
To priežastys – Baltijos šalyse tvarumo apibrėžimas išlieka gana siauras ir vis dar daugiausia dėmesio skiriama tokioms aiškioms temoms kaip klimatas, aplinka bei mokesčių mokėjimas. Labiau išsivysčiusiose rinkose, pavyzdžiui, Švedijoje tvarumo apibrėžimas yra gana platus ir apima tokias temas kaip karas, konfliktai, demokratija.
„Norėdami paskatinti daugiau domėtis ekologija ir tvarumu, prisidėjome prie 16 Lietuvos miestų apkeliavusio Klimato muziejaus iniciatyvos, laikydamiesi tikslo 2030 m. savo veikloje neišmesti nei gramo anglies dvideginio (CO2) ir nepalikti jokių atliekų, didinome atnaujintų telefonų ir planšečių pardavimus, įrengėme saulės modulius prie bazinių mobiliojo ryšio stočių bei įsigijome 115 elektromobilių“, – nuveiktus darbus vardina G. Kaminskaitė-Salters.
„Telia“ socialinė atsakomybė apima įvairias veiklos sritis, kurios pagrindas dėmesys bendruomenei – saugi ir atvira visuomenė, įvairovės skatinimas, žmonių su negalia įdarbinimas. Siekdama nuo pat mažumės jaunuosius gyventojus mokyti saugaus elgesio internete, „Telia Lietuva“ kartu su „CGI Lithuania“ sukūrė lietuviškai įgarsintą edukacinį žaidimą „Spoofy“, toliau vysto ilgametį projektą „Augu internete“, kuria ir kitas atsakingą tėvystę lengvinančias inovacijas.
Nors SBI tyrimas taip pat parodė, kad Baltijos šalių gyventojai nemano, jog karas Ukrainoje susijęs su tvarumu, tačiau reaguodama į susidariusią sudėtingą situaciją bendrovė nepamiršo ir tų, kurie liko kautis agresoriaus niokojamoje šalyje.
„Vykdydama tinklo atnaujinimą į 5G, sunaikinto Ukrainos tinklo atkūrimui išsiuntėme didelį kiekį naudotos tinklo įrangos. Nukentėjusiems Ukrainos žmonėms perdavėme mobiliųjų telefonų, o visuose Lietuvoje įsikūrusiuose pabėgėlių centruose nedelsdami įvedėme nemokamą internetą, prisidėjome su įranga, kuria naudojosi ten dirbantys savanoriai ir išdalinome virš 34 tūkst. išankstinio mokėjimo SIM kortelių, kad jie galėtų susisiekti su jiems svarbiausiais žmonėmis“, – prisimena G. Kaminskaitė-Salters.
Nuo 2011 m. atliekamame „Sustainable Brand Index“ tyrime prekių ženklai atrenkami vertinant nepriklausomus kriterijus, kaip užimamos rinkos dalis, apyvarta ir bendras prekių ženklo žinomumas šalyje. Įmones vertina šalies gyventojai.
Daugiau informacijos:
Audrius Stasiulaitis
I WILL TELL YOU TELIA
Tel. (8 5) 236 7019, Mob. 8 686 77988
Telia Lietuva, AB, Saltoniškių g. 7A, 03501 Vilnius