2022 metais pensijų fondai atsigręžė į Baltijos regiono infrastruktūrą ir žaliąją energetiką
Paskutinės minutės dovanų dilema: ar pirkti praktiškai, ar kaip visada – kas po ranka pakliuvo?
Skaičiuojant paskutines dienas iki didžiausių metų švenčių, ne vieno galvoje ir vėl šmėsteli mintis „žadėjau pasirūpinti anksčiau, bet gavosi, kaip visada“. Kad paskutinės minutės dovana nenuviltų – pastaraisiais metais gelbsti vis labiau populiarėjančios dovanų kortelės. Prekybos centrus Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose valdančios bendrovės „Akropolis Group“ skaičiavimais, aktyviausiai dovanų kortelės perkamos paskutines dvi savaites iki Šv. Kalėdų, ypač paskutinėmis prieššventinėmis dienomis. Įdomu ir tai, kad kasmet vis daugiau dovanų kortelių įsigyjama net ir pirmąją Kalėdų dieną, gruodžio 25 d.
„Akropolis Group“ skaičiavimais, pernai dovanų kortelių pardavimai augo 21 proc., palyginti su 2020 m., šiemet stebimas dar didesnis augimas. 2021 m. buvo parduota daugiau nei 300 tūkst. vnt. prekybos ir pramogų centrų „Akropolis“ dovanų kortelių už beveik 16 mln. eurų. Vidutinė vienos dovanų kortelės vertė taip pat auga: 2021 m. ji siekė 52 eurus, 2020 m. – 50 eurų, 2019 m. – 33 eurus.
„Dovanų kortelių populiarumo augimą lemia keletas veiksnių. Tai ir patogumas, ir galimybė jas įsigyti net ir paskutinę minutę bei padovanoti internetu, ir tai, kad vis daugiau žmonių nori patys išsirinkti dovanas, o ne gauti jau išrinktas kitų. Sėkmingiausiu dovanų kortelių pardavimų mėnesiu pagrįstai galima vadinti gruodį – artėjant Kalėdoms ir Naujiems metams, parduodama apie pusė visų per metus įsigyjamų kortelių“, – sako „Akropolis Group“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas.
Bendrovei siekiant savo veiklą padaryti kuo tvaresnę, anksčiau naudotas plastikines dovanų korteles nuo šių metų lapkričio mėn. keičia kortelės iš tvaresniu būdu pagaminto kartono, sertifikuoto pagal atsakingos miškininkystės FSC standartą.
„2023 m. visos parduodamos dovanų kortelės ir vokeliai, į kuriuos jos supakuojamos, jau bus pagaminti iš tvaresnių, po panaudojimo perdirbamų medžiagų. Kadangi apie 90 proc. naujųjų kortelių sudėties yra popierius, jos po panaudojimo turi būti išmetamos į popieriaus atliekų konteinerius“, – sako D. Mertinas.
Dažniausiai dovanų korteles gyventojai panaudoja maisto ir namų priežiūros prekėms įsigyti, taip pat perka elektronikos bei buities prietaisus, drabužius bei sporto prekes. 85 proc. visų kortelių panaudojamos jų papildomai nepratęsiant – likusiųjų galiojimas pratęsiamas vidutiniškai vieną kartą.
Apie „Akropolis Group“:
Baltijos šalyse pirmaujanti prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo bendrovė „Akropolis Group“ valdo prekybos centrų vystymo ir valdymo paslaugų įmones Lietuvoje ir Latvijoje. Lietuvoje „Akropolis Group“ valdo prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose, Latvijoje – „Akropole Riga“ ir „Akropole Alfa“ Rygoje.