Ar nekilnojamo turto mokesčio įvedimas atvėsins nekilnojamojo turto rinką?
Pradedamas tvarkyti pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Smiltynės iki Juodkrantės trylikos km ilgio ruožas
Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) su rangovu sudarytos dvi sutartys dėl Neringoje esančio pėsčiųjų ir dviračių tako dviejų ruožų nuo Smiltynės iki Juodkrantės (ruožai nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km) tvarkymo. Darbus planuojama pradėti dar šiais metais ir baigti 2023 m. liepos mėn. Bendra sutarčių vertė – 5,8 mln. Eur su PVM.
Vykdant projektą bus įrengtas naujas iki 3,5 m pločio takas (šiuo metu tako plotis kinta nuo 2 ik 2,5 m), planuojama įrengti atokvėpio aikšteles. Rekonstruojamų ruožų sprendiniai parinkti prisiderinant prie esamos situacijos, siekiant išsaugoti kuo daugiau esamų želdinių, medžių. Sutvarkius tako dangą ir jį išplatinus, kelionės šiuo taku taps saugesnės ir patogesnės.
„Stipriai nusidėvėjęs dviračių takas Kuršių Nerijoje dėl savo būklės jau sulaukė neigiamo visuomenės dėmesio, todėl džiugu dar šiemet pranešti visiems dviratininkams svarbią žinią apie artimiausiu metu pradedamus rekonstrukcijos darbus. Tako rekonstrukcija buvo atidėliojama dešimtmečius, tad kiek galėdami skubinome parengiamuosius darbus ir Kelių direkcija dvejiems tako ruožams jau turi sutartis su rangovais“ – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, pėsčiųjų ir dviračių takas Smiltynė–Nida yra svarbus ne tik Neringos gyventojams, bet ir svečiams, atvykstantiems pasigėrėti šiuo unikaliu Lietuvos kampeliu, dažnai keliaujantiems dviračiais ar pėsčiomis, todėl tako sutvarkymas yra vienas iš svarbiausių Kelių direkcijos projektų.
Anot Kelių direkcijos vadovo, techninio projekto parengimas ir viešojo pirkimo procedūrų paskelbimas taip pat nebuvo lengvas, kadangi takas driekiasi per saugomą teritoriją Kuršių Nerijoje, todėl prieš realizuojant projektus turėjo būti gauti Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos ir kitų suinteresuotų institucijų pritarimai.
Rekonstruojami ruožai sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas).
Vykdant įsigaliojusias sutartis, bus sutvarkyta 13,46 km pėsčiųjų ir dviračių tako dviejų ruožų nuo Smiltynės iki Juodkrantės. Kitą dalį tako, nuo Juodkrantės iki Preilos, planuojama pabaigti projektuoti dar šiais metais, o viešųjų pirkimų procedūras dėl jų rangos pradėti šių metų pabaigoje – kitų metų pradžioje.
Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimo darbus tik po to, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir gavo savivaldybių tarybų sprendimus, kad po to, kai takas bus sutvarkytas, jį minėtos savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise. Po tako sutvarkymo ir perdavimo, Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 metrų, o Neringos savivaldybei apie 34 kilometrus tako.
Registrų centro duomenimis, pirmasis šio tako ruožas nuo Pervalkos iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m. Vėliau atskiri tako ruožai buvo tiesiami skirtingu metu. Šiuo metu bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km. Didžioji jo dalis, beveik 36 km, nuo 2019 m. priklauso VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai, likusi dalis – Neringos savivaldybei.