Prognozuoja, kad kitąmet reklamos išlaidų augimą lėtins infliacija ir neapibrėžtumas
Numatoma, kad 2023 m. Lietuvoje reklamos išlaidos augs 5,9 proc. ir sieks 216 mln. Eur. Pasaulinėje reklamos rinkoje prognozuojamas 3,8 proc. augimas. Viena iš besitęsiančio reklamos išlaidų augimo priežasčių – infliacija, tačiau dėl ekonominės situacijos neapibrėžtumo, augimo tempai lyginant su besibaigiančiais 2022 m. – lėtesni. Tokias išlaidų prognozes paskelbė tarptautinis žiniasklaidos planavimo agentūrų tinklas „Dentsu“.
Nepaisant lėtėjančios ekonomikos, 2022 m. reklamos rinkai galima laikyti sėkmingais. Apibendrinus duomenis iš beveik 60 šalių, skaičiuojama, jog išlaidos reklamai augo 8 proc.
Žiniasklaidos planavimo agentūros „Dentsu Lithuania“ duomenimis, 2023 m. Lietuvoje reklamos išlaidos augs 5,9 proc. ir sieks 216 mln. Eur. Šiek tiek lėtesnis augimas numatomas kitose Baltijos šalyse: 3,1 proc. Latvijoje ir 3,9 proc. Estijoje. Modeliuojant pokyčius pasaulinėje reklamos rinkoje, apsistota ties 3,8 proc. augimo prognoze (vietoje metų viduryje planuotų 5,4 proc.).
„Dentsu Lithuania“ media direktorius Antanas Bartusevičius sako, kad kitais metais reklamos biudžetai toliau augs, tačiau tai lems infliacijos poveikis reklamos publikavimo kainoms, o ne išaugusios reklamos apimtys ar didesni reklamos plotų pardavimai.
„Artimiausiu metu visoje reklamos rinkoje poreikis nuveikti daugiau už mažiau tik stiprės. Didesnė reikšmė bus teikiama į galutinį rezultatą orientuotiems rodikliams, o prekės ženklo kampanijos bus derinamos su stipria performance rinkodara“, – sako Antanas Bartusevičius. Tokią kryptį jis aiškina lėtėjančios ekonomikos fone didėjančiu verslo poreikiu pasiekti rezultatus kuo greičiau. Ateitimi neužtikrinti vartotojai bus linkę taupyti ir atsisakyti didesnių pirkinių, neskubės atnaujinti technikos pačiais naujausiais modeliais, todėl dėl jų dėmesio teks varžytis dar atkakliau.
Infliacijai didinant reklamos kainas, taip pat didėja daugiakanalės rinkodaros paklausa. Reklamos išlaidų prognozių ataskaitoje numatoma 2023 m. tendencija – įvairesnes kanalų kombinacijas apimančios kampanijos. Jos padės efektyviai išnaudoti atsiveriančias galimybes sumažėjus pasiūlai reklamuotis pigiau bei nuosekliai sekti rezultatus. Tai paprasčiausia naudojant skaitmeninę reklamą, ypač sparčiai augusią pandemijos metu.
Numatoma, kad 2023 m. Lietuvoje skaitmeninės reklamos dalis sudarys 52,4 proc. visų reklamos išlaidų. Vertinant duomenis iš viso pasaulio, tendencija nukreipti investicijas į skaitmeninę reklamą – dar ryškesnė. Pasak ataskaitos rengėjų, 58 analizuotose rinkose išlaidos skaitmeninei reklamai kitąmet sudarys 57,1 proc. reklamos išlaidų.
„Pokyčiai pasaulinės skaitmeninės reklamos rinkoje suteiks ir naujų galimybių. Siekdamos pajamas gauti ne tik iš prenumeratų, vietos reklamai ieškos ir tokios platformos kaip „Netflix“, tikimasi, kad daugiau galimybių reklamuotis atsiras ir mažmeninės prekybos programėlėse“, – sako Antanas Bartusevičius.
Pasak ataskaitos rengėjų, 2023 m. ir vėliau stiprės tendencija vertinti reklamos poveikį siekiant aplinkosaugos tikslų. Spalio mėnesį apie tvarumo kriterijus vertinant reklamą paskelbė ir „Kanų liūtų“ apdovanojimų vertinimo komisija.
Dar vėliau, 2024 m., pasaulinėje reklamos rinkoje tikimasi 4,8 proc. augimo. Prie spartesnio augimo prisidės ir Paryžiuje vyksianti olimpiada ir paralimpiada. „Dentsu Lithuania“ prognozuoja, kad Lietuvoje išlaidų augimo tempas kiek sulėtės ir sieks 4,8 proc., kaip ir pasaulinis.
Reklamos išlaidų prognozių ataskaita „Global Ad Spend Forecasts 2023“ nemokamai prieinama čia . Prognozės parengtos remiantis 58 rinkų duomenimis iki šių metų lapkričio vidurio (Rusijos duomenys neįtraukiami). Jos atnaujinamos kas pusę metų.
„Dentsu Lithuania“ yra „Dentsu“ žiniasklaidos planavimo agentūrų tinklo dalis.